Saturday, June 22, 2019

දැන්වීම්කරණය යනු..?




දැන්වීම්කරණය

Related image


                         දැන්වීම් කලාව ආර්ථික ක්‍රමය තුළ ඉතා කේන්ද්‍රීය සහ අසහාය ස්ථානයක් ගෙන ක්‍රියා කරන්නක් බව පෙනී යන්නකී. නූතන සමාජයේ භාණ්ඩ හා සේවා නිෂ්පාදනය පිළිබද හැකියාවන් ඉතා ඉහළ මට්ටමකට පත්ව තිබේ. එහෙයින් භාණ්ඩ තව දුරටත් අපගේ මූලික අවධානය දිනා ගන්නේ නැත. සාමාන්‍ය සාර්ථකත්වයේ සහ සේවාවන්ගේ ඉහළ මට්ටම පවත්වාගෙන යාම සදහා වන මූලික උපක්‍රමය වනුයේ ‍ බෙදා හැරීමයි. භාණ්ඩ හා සේවා බෙදා හැරීම ඉතා විශාල ලෙසම රදා පවතින්නේ මාධ්‍ය මගින් පලකරනු ලබන වෙළද දැන්වීම් වල බලපෑම මතය.
                                   දැන්වීම්කරණයේ දී සිදු වන්නේ ලෝකය පුරා ජනතාව වෙතට තම බඩු භාණ්ඩ  හා සේවාවන් කරා රුගෙන යාමකී. දැන්වීම්කරණය ජාත්‍යන්තරකරණය වීම නිසා ආවේණික සංස්කෘතීන් පිළිබද සංකල්පය ද අභියෝගයට ලක් වෙමින් තිබෙන ආකාරය ද දැකගත හැකිය. ඒ අනුව නූතන දැන්වීම්කරණය ලෝකය එක සංස්කෘතියක් සහිත ජාතියක් හා පොදු සමාජයක් බවට පත් කරන ආකාරයක් හදුනාගත හැකිය. 


                        දැන්වීම්කරණය හෙවත් වෙලද ප්‍රචාරණය පිළිබද ඇමරිකානු දැන්වීම් සංගමයේ හිටපු සභාපති ෆෙඩ්රික්  ආර් . ගැම්බෙල් මහතා දක්වන්නේ නිෂ්පාදන බෙදා හැරීමේ යාන්ත්‍රණයේ ප්‍රධාන දෙය නම් දැන්වීමයි.එය අඩු විදමකින් බොහෝ මිනිසුන් වෙත ළගා වෙයි. වශයෙනී.එමෙන්ම පිලිප් කොට්ලර් දක්වන්නේ දැන්වීම්කරණය යනු හදුනාගත් අනුග්‍රාහකයෙකු විසින් පෞද්ගලික දැනුම්දීම හා පුද්ගලික නොවන ඉදිරිපත් කිරීම් හා ප්‍රවර්ධන කිරීම් සදහා අදහස් භාණ්ඩ හෝ සේවාවන් ප්‍රවර්ධනය කරන ඕනෑම ‍ගෙවීම් ක්‍රමයක් බවයි. එක්සත් රාජධානියේ වෙළද ප්‍රචාරණ සංගමයට අනුව වෙළද දැන්වීම් යනු කවර හෝ පුද්ගලයෙකුට දැනුම් දිම හා එසේත් නොමැති නම් බලපෑම්කිරීමට විශේෂයෙන් අදහස් කරන ඕනෑම සන්නිවේදන ක්‍රමයන් බවයි. 


                  සමාජය තුළ දැන්වීම්කරණය ගොඩ නැගෙන්නේ ආයතන අතර පවතින තරගකාරීත්වය හේතු කොටගෙනය. එසේත් නොමැති නම් එකම වර්ගයේ භාණ්ඩ විවිධ නම් වලින් විවිධ වෙළද සමාගම් විවිධ වෙළද නාම යටතේ ඉදිරිපත් කරන විට ඒ ඒ භාණ්ඩය සදහා ඉලක්ක පාරිභෝගිකයාට එය ග්‍රහණය කර ගැනීම සදහා ය.

දැන්වීම්කරණයේ දී දැන්වීමක් නිර්මාණය කිරීමේ ක්‍රියා පිිළිවෙතක් දක්නට ලැබේ. එහිදී සිදු වන්නේ

01.  පළමුව දැන්වීම නිර්මාණය කිරීම සදහා භාණ්ඩයක් හෝ සේවාවක් තිබිය යුතු වේ.
02. එම භාණ්ඩය හෝ සේවාව වෙනුවෙන් දැන්වීම නිර්මාණය කිරීම සදහා දැන්වීම්                        ආයතනයක් තෝරා ගත  යුතු වේ.
03.  දැන්වීම නිර්මාණය කිරීම සදහා යන මුදල කොතෙක් ද යන්න ගණනය කළ යුතු වේ.
04.  දැන්වීම පාරිභෝගිකයාට ලබා දීම සදහා යම් මාධ්‍යක් තෝරා ගත යුතු වේ.
05.  දැන්වීම තෝරා ගත් මාධ්‍යන් මගින් පාරිභෝගිකයා වෙත ලබා  දීම සදහා සැලසුමක්                  නිර්මානය කල යුතු  වේ.
06.   එම සැලසුම මගින් තෝරා ගත් මාධ්‍ය හරහා නිර්මාණය කළ දැන්වීම කෙතරම් කාලයක්           පාරිභෝගිකයා   වෙත ලබා දෙනවාද යන්න තීරණය කළ යුතු වේ.
Related image
Add caption


                    දැන්වීමක කාර්ය තීරණය කර ගැනීම සදහා මිනිසුන් වසර ගණනක සිට වෙහෙසෙතී. මාර්ටින් මේසර් පවසන පරිදි වෙළදපළ තුළ දැන්වීමක කාර්ය විශ්චිතව විත්‍රහ කළ හැක්කේ ඉතා නිර්භිත පුද්ගලයෙකුට හෝ කිසිවක් නොතකා හරිනිනෙකුට පමණක් බවයි. දැන්වීමක් නිර්මාණය කිරීමේ ප්‍රධාන අරමුණු කිහිපයක් පවතී. ඒ අතර

                                                                           Image result for දැන්වීම්කරණය


01.  නිෂ්පාදනය දැන් මිළදී ගැනීම සදහා විශේෂ  හේතු දැක්වීම.
02.  ඇසුරුම් හෝ වෙළද ලකුණු හදුනා ගැනිමට පහසු ඉතා සමීප දෙයක්  බවට පත් කර                  ගැනීම.
03.  මිළදී ගන්නන් ප්‍රදර්ශනාගාර නැරඹීම සදහා දිරිමත් කිරීම.
04.  ආයතනයට අලෙවි සම්ප්‍රදායක් ඇති කිරීම.
05.  වැරදි අවබෝධ නිවැරදි කිරීම, වැරදි තොරතුරැ නිවැරදි කිරීම සහ අලෙවියට සම්බන්ධ              වෙනත් කටයුතු

මීට අමතරව දැන්වීම්කරණයේ මුලික ලක්ෂන කිහිපයක් හදුනාගත හැකිය.


01.  දැන්වීමක් යනු මුදල් ගෙවා ප්‍රචාරය කරනු ලබන සන්නිවේදනයකී.
02.  දැන්වීමක අනුග්‍රාහකයා නිශ්චිතවම හදුනාගත හැකිය.
03. දැන්වීමක් සෑම විටම ස්වකීය ඉලක්ක පාරිභෝගිකයා භාණ්ඩ හෝ සේවා වෙත                          පෙළඹවීමට හෝ යොමු  කිරීමට උත්සාහ කරයි.
04.  සෑම විටම දැන්වීමක් ජනමාධ්‍ය ඔස්සේ ජනගත කිරීමට ක්‍රියාත්මක වේ.


මීට අමතරව දැන්වීම්කරණයේ ප්‍රධාන සංකල්ප කිහිපයක් හදුනාගත හැකිය.ඒ අතර


01.  උපක්‍රමික සංකල්පය
02.  තර්කානුුකූලභාවය
03.  අඛණ්ඩතාවය
04.  විසිරී පැවතීම
                                       යනාදී වශයෙන් දැන්වීම්කරණය පිළිබදව හදුනාගත හැකිය. 


No comments:

කොරියානු සිනමාවේ නරක හාදයා   කිම් කි ඩුක්  දකුණු කොරියානු චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂකයෙකු වන කිම් කි ඩුක් විරල ගණයේ සිනමාකරුවෙකී. කලාව  හෝ ස...